ژنرالهای صهیونیست حمله به ایران را غیرممکن می‌دانند: چرا حمله به ایران احمقانه است؟!
 
چرا حمله به ایران احمقانه است؟!

به نقل از هاآرتص، دو سال پیش نتانیاهو و ایهود باراک اسرائیلی دستور حمله به ایران را صادر کردند.

به گزارش افکار نیوز ، در آن زمان رئیس موساد و نیروهای دفاعی اسرائیل مطمئن بودند که این دستور به طور کامل بررسی نشده است. در برنامه ای که در شبکه دو تلویزیونی اسرائیل نشان داده شد، گفته شد که رئیس سابق نیروهای دفاعی اسرائیل، گبی اشکنازی و رئیس سابق موساد، میر داگان در مقابل اجرای این طرح ایستادند.

به گزارش افکارنیوز  در پایان جلسه انجمن هفت اسرائیل، نتانیاهو به منظور بالا بردن سطح آمادگی دستگاه های امنیتی اسرائیل در طرحی موسوم به p پلاس، یک کدی را ارئه کرد که نشانگر آمادگی اسرائیل برای حمله نظامی به ایران بود.

طبق تحقیقات این مستند تلویزیونی، داگان سریعا با این طرح مخالفت کرد و به آنها گفت: که شما در این زمینه یک تصمیم غیرقانونی گرفته اید چراکه فقط کابینه است که می تواند در این مورد تصمیم گیری کند. از سوی دیگر اشکنازی نیز در مورد اشکار شدن حقایق جدید ناشی از این جنگ نگران بود و به نتانیاهو گفته بود که نیروی دفاعی اسرائیل برای آغاز این جنگ آماده نیست و ظرفیت های لازم را برای عملی کردن این تصمیم ندارد.


ژنرالهای صهیونیستی حمله به ایران را غیر ممکن می دانند

به گزارش افکار نیوز ، ایهود باراک در این برنامه گفت: در مقابل مواضع اشکنازی و داگان، هشدار داده شد که هیچ الزامی برای رفتن به جنگ با ایران نیست.

در این برنامه گفته شد: ایا این مسئولیت دولت است؟ وقتی رئیس نیروهای دفاعی حمله به ایران را پیشنهاد نکند و آن را غیرممکن بداند، قطعا ما نمی توانستیم آن را به طور کامل انجام دهیم. چرا که رئیس نیروهای دفاعی اسرائیل باید ظرفیت عملیاتی حمله به ایران را تایید می کرد. او بود که باید از نقطه نظر حرفه ای به ما میگفت که آیا انجام این حمله ممکن است؟

اشکنازی نیز در این زمینه گفت: ارتش و نیروهای دفاعی برای انجام این عملیات آمادگی داشتند و در آمادگی  کامل به سر می بردند اما حمله به ایران از نظر او اشتباه استراتژیک بسیار بزرگی بود.


مخالف رئیس سابق موساد با حمله به ایران

از سوی دیگر داگان، رئیس سابق موساد ، طی سال های گذشته چندین بار مخالفت خود را با حمله نظامی به ایران اعلام کرده و در سال گذشته نیز این موضوع را احمقانه توصیف کرده بود. اشکنازی نیز بعد از بازنشستگی در دفعات متعدد گفته بود که اسرائیل نیازی به حمله نظامی علیه ایران ندارد و همین که به فعالیت های مخفیانه خود ادامه دهد کافیست.

به گزارش جورزالم پست علت لغو این تصمیم گیری را ناشی از نگرانی هایی از قبیل اینکه ایا ارتش اسرائیل توانایی انجام این حمله را دارد یا خیر و اینکه دستوردهنده حمله به ایران چه کسی باشد عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار این برنامه، اشکنازی و میر داگان که در آن زمان از مدیران موساد بودند، بعدها گفتند که که این یک تلاش برای سرقت جنگ بود. تصمیم برای حمله به ایران نیازمند یک تصمیم گیری دسته جمعی بود و چیزی نبود که در گروه های کوچک راجع به آن تصمیم گیری شود، گروهی که بعدها به نام انجمن هفت شناخته شد.

شکاف عمیق بین مقامات صهیونیستی

هم اشکنازی ( که در حال حاضر بازنشسته شده است) و هم داگان (که بعد از آن جلسه از سمت خود کناره گیری کرد) هم اکنون از منتقدان سرسخت حمله به ایران و رفتار پرخاشگرایانه نتانیاهو وایهود باراک هستند.

خانم داگان روز یکشنبه گفت: این موضوع شکاف عمیقی را بین مقامات رده بالای اسرائیل ایجاد کرد.

اشکنازی نیز در همین مورد گفت: حمله به ایران چیزی نیست که شما انجام دهید مگر اینکه مطمئن شوید واقعا می خواهید آن را اجرا کنید. این موضوع مثل یک موسیقی است که قرار است تا آخر نواخته شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 20 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط amin
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 57
بازدید ماه : 1415
بازدید کل : 71790
تعداد مطالب : 751
تعداد نظرات : 74
تعداد آنلاین : 1



http://royalsell.com/theme/images/royalsell-amudi.gif

javahermarket